8. března 2012

F1 2012 - tentokrát to bude vyrovnané


Je to tady. Za deset dní konečně odstartuje sezóna, která byla už dlouho před začátkem plná kontroverze, počínaje debatováním, jestli se v Bahrajnu má, nebo nemá jet letošní závod až po nová pravidla FIA, která způsobila, že nové formule vypadají tak jak vypadají. Rozhodl jsem se, že udělám menší přehled toho co od sezóny očekávám a co si myslím o kontroverzních tématech.

Ošklivé nosy? Žádný problém
Letošní představování nových vozů provázeli velmi negativní reakce. Schod mezi předním přítlačným křídlem a zbytkem vozu je totiž na fotografiích odporný a s vyjímkou McLarenu, který zvolil jiné řešení ho mají na svých monopostech všechny stáje. Na druhou stranu, když jsem sledoval záznamy z testů z Barcelony prokázala se moje hypotéza, že v té rychlosti to stejně nebude vidět a při těch pár momentech před startem závodu, nebo když závodník zajede do boxů je ke sledování tolik zajímavých věcí, že po dvou závodech už si na nějaké ošklivé rozplácnuté nosy ani nevzpomeneme.

Ne Bahrajnu.
Bernie Ecclestone ujišťuje, že se nebude opakovat loňská situace, a že se tentokrát v Bahrajnu určitě pojede i přes pokračující diktaturu a pro nás špatně informované Evropany těžko čitelnou revoluci a vzhledem k tomu, že se zde závod loni nejel i přes velké peníze, které se tím ztratili je jasné, že to nebude úplně bezpečné, podle některých zpráv je tam navíc situace ještě horší než před rokem. Nebojím se snad toho, že by se něco mohlo stát jezdcům, nebo jejich týmům, protože to určitě nehrozí, ale určitě mohou nastat komplikace třeba při dopravě.Když sečteme tyto komplikace a okruh v Bahrajnu, který je nudný a nepamatuji si jediný závod, který by mě z něj bavilo sledovat bude lepší, když se zde vůbec nepojede, i když by to znamenalo čtyřtýdenní pauzu mezi VC Číny a VC Španělska.

Boj o titul
Pro mě osobně je to letos hodně zašifrované. V testech vypadal nejlépe McLaren, za kterým o něco zaostával Red Bull. Spíše špatně to vypadalo s Ferrari, což přiznal i sám Alonso, ale jak se ukázalo loni, tak na tom vůbec nezáleží a já věřím, že o titul letos budou dlouho bojovat všechny tři týmy. Jako velmi nepravděpodobné se mi jeví, že by Red Bull zopakoval svou dominanci z loňské sezóny už jen kvůli tomu, že letos v testech nebyli nejlepší a v rozhovorech dávají jasně najevo, že mají minimálně z McLarenu respekt. Po testech spokojenost neskrýval ani Mercedes, nebo Lotus. Oba tyto týmy mohou všechny zaskočit, přičemž zejména Lotus v testech ukázal, že má na svém voze několik trumfů , a v kombinaci s příchodem mistra světa Kimmiho Räikkönena by to mohlo znamenat útok na elitní trojku a možná i na titul.

Vyrovnané boje o peníze ve středu pole
Týmy mimo již zmíněnou pětici už nebudou bojovat o prestiž ani o nehynoucí slávu, ale jen o peníze. Body budou sbírat jen na úkor jezdců z nejlepších týmů. To znamená, že nemůžeme očekávat nějaké vysoké bodové zisky. Nicméně pokud se nějaká příležitost zabodovat objeví měli by ji nejčastěji využívat Force Indie a Torro Rosso. Co nejvíce bodů bude chtít také Sauber. Alespoň nějaké body budou v letošní silné sezóně úspěchem pro Williams.

Nováčci nic...
Velké štěstí by musel mít Caterham, aby získal v F1 své první body už letos, ale vzhledem k jejich pokroku by to nebylo úplným překvapením. Jako naprostá utopie se jeví jakýkoliv úspěch Marussia, nebo HRT. Tyto týmy splnili své největší cíle už nyní, když úspěšně prošli crash testy a mohou se sezóny vůbec zúčastnit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Prohledat tento blog