Konečně skončila zimní přestávka a po problémové sobotě se dnes naostro rozjela sezóna formule 1.
Před sezónou si nikdo nedovolil ani tipovat, jak na tom kdo bude a to samé vlastně platí i po prvním závodě. Žádné auto nevypadalo extra rychle a jediný kdo je zatím pomalý je McLaren.
Díky velké vyrovnanosti monopostů Red Bullu, Ferrari, Lotusu a Mercedesu, tak mohou o titulu rozhodovat především jezdecké schopnosti, pneumatiky a s nimi spojená taktika..
První závod ovládl Räikkonen především zásluhou geniální taktiky a schopnosti šetřit pneumatiky, kterou Kimi dokázal, když byl na třetí sadě pneumatik v závěru rychlejší než Alonso, nebo Vettel na čtvrté.
I přes vítězství Lotusu si stále myslím, že nejrychlejší auto má Red Bull a Ferrari, i když jen s malým náskokem. Red Bull jasně dominoval v kvalifikaci, Ferrari zase bylo nejrychlejší v závodě, ale za týden v Malajsii to zase může být všechno jinak
Nenápadný a přeci jen trošku pomalejší než zbylé tři týmy na špičce je Mercedes a Hamilton letos má příležitost ukázat, že umí jezdit výborně i s   pomalým autem. V Austrálii k tomu nakročil výborně. 
Odepisovat ještě rozhodně nemůžeme ani McLaren, který sice první víkend vůbec nezvládl a na bodech dojel spíše zásluhou vynikajícího Buttonova výkonu, ale to se v podstatě loni stalo i Ferrari a Alonso nakonec bojoval o titul až do posledního závodu.
Vyzdvihnutí si zaslouží také Sutil a celá Force India, která je zatím z týmů mimo nejlepší pětku jasně nejlepší (a zatím dokonce lepší než McLaren).
Největším zklamáním pro mě je výkon Webbera, který jak je jeho špatným zvykem, nezvládl start a pak už se špičce nedokázal ani přiblížit.   Za očekáváním zůstal také Sauber, ale to spíše v důsledku technických problémů, které Hülkenberga nepustili ani na start.
Po VC Austrálie je vlastně jasná jediná věc. Tato sezóna bude neskutečně vyrovnaná, plná zajímavých jezdeckých soubojů a snad také napínavá až do posledního závodu.